Interviu Dragoș Anastasiu: ” Împreună, aliniați, vorbind aceeași limbă, nu va fi vorba doar de un operator de fitness, ci de întreaga industrie”

Dragoș Anastasiu este unul dintre cei mai de succes antreprenori din România, care s-a implicat activ în crearea și dezvoltarea mai multor firme din diverse sectoare, de la cel de tour operare și servicii de rent a car, până la servicii de leasing, imobiliare și dezvoltare IT.

Totodată, Dragoș Anastasiu a fost mereu implicat în activități asociative, întâi ca Președinte al Asociației Cărăușilor Particulari (ACPR), apoi ca Președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), încercând, prin proiecte colective, să ajute la evoluția industriilor reprezentate.

Astăzi este Președinte al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane, membru al Romanian Business Leaders, Membru al Task Force Antreprenoriat și Leader al Task Force Turism în cadrul Coaliției Pentru Dezvoltarea României.

Având o astfel de experiență nu doar în business, ci și în crearea și promovarea asociațiilor, am discutat despre importanța unei asociații în domeniul industriei fitness, cum poate fi de folos operatorilor români și ce sfaturi ar avea pentru RomaniaActive.

RomaniaActive: Aveți o experiență vastă în domeniul turismului și ați văzut cum poate să se dezvolte acest sector prin parteneriate și asociații. Ce sfat aveți pentru asociația RomaniaActive ce s-a lansat anul trecut?

Dragoș Anastasiu: Eu cred în forța asociațiilor și sper ca RomaniaActive să aibă și o viață lungă, și progrese remarcabile. Ca orice start-up, începutul unei asociații este entuziasmant și toate par a se întâmpla foarte ușor, așa că, eu urez să își mențină focusul și alinierea mai departe, punând accent pe urmărirea progreselor, nu pe enumerarea obstacolelor.

RA: Cât de util este pentru un operator fitness să se alăture unei astfel de asociații?

DA: Cred că este un domeniu care are nevoie de coagulare, pentru a putea face lucruri. Împreună, aliniați, vorbind aceeași limbă nu va fi vorba doar de un operator de fitness, ci de întreaga industrie, care se va distinge astfel și care se va face mult mai ușor auzită. Până la urmă, fitness-ul este doar o parte dintr-un cerc esențial, care ne ajută să funcționăm mai bine și să ne bucurăm de viață.

RA: Ce fel de impact poate avea o asociație ca RomaniaActive în țara noastră?

DA: Cel mai greu drum este pentru cel care “taie brazda”, dar este și cel mai important și plin de responsabilitate. Cred că era timpul să apară o asociație și în România, care să poată crea un cadru, să poată propune programe și inițiative, să fie prezentă oriunde este nevoie să se vorbească de mișcare și de stare de bine. Un astfel de demers legitimează atât industria, cât și proiectele sale.

Și este nevoie de un impact educațional. Este nevoie ca Asociația să dezvolte programe educaționale, care să ajungă la public.

RA: Care sunt aspectele principale pe care ar trebui să se concentreze RomaniaActive în viitor?

DA: Să coopteze cât mai mulți membri, să țină cont de nevoile membrilor săi, dar și de ale beneficiarilor finali, să rămână ancorată în obiective SMART și să se țină de promisiuni.

RA: Cum ar putea RomaniaActive să convingă operatorii de fitness să i se alăture?

Cea mai bună reclamă sau politică de asociere o reprezintă rezultatele. Îndeplinind obiectivele asumate, operatorii se vor alătura și vor sprijini demersul oricine își dorește să facă parte dintr-o poveste de succes, de impact sau dintr-una în care crede.

RA: Din experiența dumneavoastră, cât este de important ca industria de fitness să se alieze în cadrul acestei asociații?

DA: Este o parte esențială a stării de bine a noastră, este, poate, o formă de medicină cu beneficii imediate și o foarte plăcută modalitate de a ne conecta cu noi înșine. Așadar, eu cred ca RomaniaActive fără fitness nu ar fi completă.

Articole recente