11 sfaturi pentru a crește rata de retenție a clubului tău

Pe o piață competitivă, să fi capabil să prezici și să menții un venit recurent este critic. Retenția membrilor și a clienților este cel mai important aspect pentru profitul clubului tău de fitness.

Potrivit IHRSA și Paul Bedford, director în cercetare la Retention Guru, o rată a retenției pentru membrii și clienți cât mai mare este un element critic pentru orice afacere de succes în fitness. Retenția unui membru existent necesită o investiție mai mică decât recrutarea unui membru nou. Cercetările IHRSA arată că un membru care pleacă poate ajunge să coste până la 674 USD în venituri anuale pe cont pierdut. 

Potrivit unui studiu al Invesp Consulting, creșterea ratei de retenție cu 5% mărește profiturile cu 25-95%. Rata de succes pentru vânzarea unui client existent este de 60-70%, în timp e rata de succes pentru vânzarea unui client nou este de doar 5-20%. 

Așadar, dacă te afli în căutarea de idei noi pentru a îmbunătăți retenția, îți oferim mai jos câteva sfaturi care te vor ajuta. 

Pentru a asigura succesul afacerii tale, trebuie să te concentrezi pe cei care aduc succes afacerii tale – clienții tăi. Urmează acești pași și îmbunătățește-ți strategia de retenție a membrilor. 

Asigură-te că membrii utilizează sala ta de fitness

  1. Încurajează cât mai multe vizite la club și asigură- te că membrii utilizează sala de 1-3 ori pe săptămână, adică 4-12 ori pe lună. Începe cu măcar o vizită pe săptămână și ajut clienții să vină din ce în ce mai des.
  2. Folosește clasele de grup pentru a-ți ajuta membrii să-și creeze o rutină. Construiește-ți orarul de clase astfel încât membrii să poată participa la aceeași clasă de 2-3 ori pe săptămână. Asigură-te că membrii au o modalitate simplă de a-și adăuga clasele în calendar. 

Stârnește interesul membrilor

  1. Pune la punct un plan de retenție pentru membrii inactivi și pornește o strategie de reactivare, precum campanii de emailuri automate bazate pe istoricul de vizite. 
  2. Creează programe specifice pentru demograficul clubului tău și pentru comunitatea ta. Nu te pierde în trenduri ale industriei, care nu se potrivesc clienților tăi. Evaluează fiecare program pe care îl oferi pentru a identifica ce impact are asupra retenției. 
  3. Membrii de peste 35+ ani sunt mai ușor de păstrat decât cei sub 35 de ani. Cu toate astea, ar trebui să ai programe dedicate tuturor grupelor de vârste din piața ta
  4. Oferă membrilor mai multe modalități de a se bucura de serviciile tale. Ia în considerare oferte mai reduse, poate pe un contracta anuale, care vor ajuta clienții să-și ia un angajament și psihologic. Ideal, ar fi să ai 2-3 opțiuni de abonamente. 

Construiește relații

  1. Construiește o comunitate bazată pe relații strânse cu sala ta de fitness. Socializează cu membrii cât mai des. 
  2. Întâmpină clienții atunci când intră în clubul tău. Interacționează cu ei peste tot în locație. Pune-le întrebări și atrage-i în conversații.  Întreabă-i când vor veni data viitoare la sală. Ideal ar trebui să ai cel puțin trei interacțiuni cu ei: un bun venit călduros, o conexiune în timpul activității lor și un rămas bun. 
  3. Înțelege că nesatisfacerea membrilor omoară retenția. Nemulțumirea se va interpune tot timpul în calea unei experiențe pozitive. De-a lungul timpului, o singură problemă sau incident poate crea acea picătură care umple paharul, iar membrul decide să renunțe la clubul tău. 

Ajută-ți membrii să aibă succes

  1. Îndeamnă membrii să-și seteze anumite obiective fitness și ajută-i să le atingă. Astfel ei vor deveni mai încrezători și mulțumiți de serviciile tale. Identifică acel obiectiv la care visează și întreabă-i ce ar însemna pentru ei să-l atingă. Răspunsul lor este esențial pentru a-i face să își imagineze acel sentiment. Împarte obiectivele mari în unele mai mici și ușor de atins. Care este obiectivul lor azi? 
  2. Creează un proces de onboarding pentru clienții care sunt prima dată la o sală de fitness. Asta îi va ajuta să devină din ce în ce mai încrezători și confortabil să vină la club. Încrederea în sine pentru a veni la sală este crucială pentru succes.

Până la urmă, sfatul cel mai important este că un membru pe care îl faci fericit la clubul tău se va transforma într-un client loial, care va reveni de fiecare dată.

Articole recente