3 modalități prin care cluburile de fitness pot atrage și reține persoanele inactive

După cum bine știi, majoritatea populației NU este membră a unui club de fitness. Vorbim aici de 80-90% din populație. Asta nu înseamnă că acest enorm grup de oameni nu pot fi recrutați. Totuși, pentru asta industria de health & fitness trebuie să-și modifice comportamentul. 

În fiecare an putem face aceeași predicție. Clasele de grup și vizitele la sală se vor înteți din 2 ianuarie, și se vor micșora în scurt timp după aceea. Acesta este un obicei extrem de vechi, pe care toate cluburile l-au ”adoptat”. 

Indiferent cât de hotărâi sunt în rezoluțiile de Anul Nou, majoritatea membrilor noi, vor renunța la abonament, deseori pentru că simt că au eșuat, din vinovăție, rușine sau o combinație din toate cele trei. Acești oameni fac parte din grupul de oameni inactivi pe care l-am menționat inițial. 

Studiile arată că majoritatea acestor oameni sunt cei care își propune obiective uriașe precum rezoluții de Anul Nou care ajung să fie opusul unei motivații de a merge la sală. 

Așadar, cum motivăm acest grup de oameni să rămână loiali? IHRSA ne propune trei modalități:

Înțelegerea efectului de bumerang

În mod ironic, obiectivele idealizate, alături de alte obiceiuri populare, au un efect de bumerang pentru nou-veniți. Oamenii sunt entuziasmați să vină la sală pentru scurt timp, dar apoi renunță rapid și ajung să fie și mai puțin interesați de club decât erau înainte să vină prima dată. 

Acest proces s-a perpetuat de foarte mult timp. Iar pandemia de COVID-19 nu a ajutat. Multe cluburi abia au supraviețui, în timp ce altele și-au închis porțile definitiv. Opțiunile online au devenit mult mai interesante, chiar și pentru cei care nu mergeau la sală înainte. 

Dar, indiferent cum ne-am descurcat, această pandemie ne-a făcut pe toți să vedem lucrurile mai clar, să înțelegem mai bine ce funcționează și ce nu. Iar acest lucru este valabil și pentru membri. 

Evitarea spiralei rușinii

Dacă ești profesionist în fitness, atunci sigur știi bucuria și plăcerea pe care ți-o aduce activitatea fizică. Poate practici diverse sporturi și ai un mindset pentru antrenamente asidue – no pain, no gain. 

Ei bine, nu toată lumea are acest mod de gândire. Majoritatea populației nu a avut o experiență pozitivă cu exercițiul fizic. Chiar din contră – majoritatea a avut parte de experiențe dureroase și rușinoase cu sporturi și exercițiul fizic. 

Cu siguranță ai văzut la clubul tău membrii care se rușinează și să se schimbe în echipament. Inabilitatea inițială e a ține pasul cu o clasă de grup este suficient să arunce membrii noi într-o spirală a rușinii completată cu amintiri umilitoare de la clasele de educație fizică de la școală sau experiențe inconfortabile pe care le-au avut la alte săli de fitness. 

Deși poate asta nu este o noutate pentru tine, ar trebui să știi că noile teorii spun că ceste experiențe neplăcute pot afecta abilitatea membrilor de a avea succes și de a-și atinge obiectivul la sală. 

Trecerea de la seturi și repetări la o mentalitate flexibilă

Modul în care industria fitness a prezentat antrenamentele până acum a fost doar printr-un mod corect, ce a dus la o mentalitate de tot sau nimic. Această modalitate de comunicare nu apare doar în onboarding-ul noului membru, ci și în marketing, antrenamente personale și nu numai. 

Această mentalitate nu funcționează pentru majoritatea oamenilor. Din contră, îi de-motivează și descurajează. În ciuda intențiilor noastre bune, actele strategii precum anumite seturi de exerciții și repetiții, formarea de obiceiuri, și obiective corecte nu fac decât să de-motiveze majoritatea oamenilor. Aceste metode încurajează obiective nerealiste care duc foarte ușor la sentimente de rușine, vinovăție, și bineînțeles renunțare completă. 

Este timpul pentru un nou mindset. O serie de studii de profil, arată că un număr mai redus de repetiții dau rezultate mai bune. Oferind permisiune pentru greșeli când vine vorba despre exerciții, în loc de a te forța să rămâi fidel unui plan sau obiectiv, va duce la rezultate mai bune pe termen lung. 

Știm cu toții că o mentalitate de totul sau nimic, va duce de cele mai multe ori la nimic, iar membrii se vor alege cu un sentiment de eșec ce se va traduce in renunțarea la abonament. 

O modalitate mai flexibilă lasă loc de greșeli și se potrivește mai bine cu modul de viață al oamenilor. Le permite să rămână pe același drum, chiar dacă într-o zi nu au timp să se antreneze așa cum trebuie. Astfel, dacă nu pot face tot ce și-au propus într-o zi, dacă exerseze mai puțin, este mai bine decât nimic. 

Articole recente