25 sfaturi privind cele mai bune practici de marketing pentru a mări expunerea brandului tău

În ziua de azi, marketingul este un domeniu în continuă schimbare. Este cheia pentru recrutarea de noi membri, precum și o parte integrală a strategiei de retenție a membrilor. Mai jos îți prezentăm o serie de bune practici pentru marketingul cluburilor de fitness, recomandate de IHRSA.

Am împărțit aceste sfaturi în 6 categorii pentru a urmări mai ușor aspectele esențiale pentru o strategie de marketing de succes. 

Cunoaște-ți nișa

1. Poziționează-ți brandul pe piață. De exemplu, clubul tău este premium, boutique, o sală de tip buget, dedicat studenților, familiilor sau a unei alte nișe? Alege o poziție pentru brandul tău pe care o poți domina și nu încerca să fii totul pentru toată lumea. Stabilește punctele forte ale afacerii tale în funcție de poziția brand-ului pe piață.

2. Cercetează ce doresc clienții de pe piața ta de la produsele și serviciile de fitness, apoi dezvoltă programe pentru nevoile/dorințele pe care vrei să le deservești. Atrage clienți potențiali identificând problemele pe care le poți rezolva pe piața ta.

Țintește-ți audiența

3. Adoptă o abordare de jos în sus cu audiența pentru fiecare club, astfel încât să identifici mai ușor care sunt potențialii membri pentru afacerea ta. Limitează marketingul digital la publicul țintă, care ar trebui segmentat pe timpul necesar conversiei și date demografice.

4. Pune la punct segmente de audiență astfel încât să creezi campanii de re-marketing personalizate. De exemplu, îți poți împărți baza de date actuală în foști membri, membri care tocmai au expirat, lead-uri neconvertite și potențiali clienți sau lead-uri noi. 

5. Alege platformele de social media care se potrivesc clubului tău și postează conținut nou, constant, pentru a te poziționa ca o figură de autoritate pe piața clubului tale.

6. Ia în considerare colaborarea cu un influencer local pentru a crește brand awareness-ul clubului tău

7. Creează campanii de comunicare personalizate bazate pe comportamentul membrilor.

8. Creează mesaje personalizate, campanii și reclame, în funcție de demografie, interese și locul în care se află potențialul client în procesul de achiziție.

9. Înțelege datele demografice ale clienților tăi și modul în care aceștia utilizează în prezent serviciile, apoi promovează-le în funcție de interesele lor specifice.

10. Trimite-le membrilor e-mailuri în funcție de comportamentul la sală și interese.

Asigură-te că toate instrumentele tale de marketing funcționează împreună

11. Ia în considerare un software de management al relațiilor cu clienții (CRM) și instrumente de automatizare a marketingului pentru a urmări progresul tuturor eforturilor de marketing.

12. Conturează calendarul tău de marketing ca parte a unui plan anual.

13. Întărește campaniile digitale cu campanii constante offline, prin poștă. Asigură o experiență constantă a clientului. Mesajele utilizate în campaniile online ar trebui să fie similare cu cele de pe website-ul clubului sau a paginii promovate.

14. Utilizează re-marketingul pe toate canalele: rețelele sociale, reclame cu plata-pe-click (PPC), pe afișare, pe e-mail de achiziție și pe număr de vizitatori ai site-ului web.

15. Pune la punct strategii de marketing pentru retenție, astfel încât să targetezi și membrii actuali și să obții chiar și recomandări din partea lor.

16. Utilizează în campanii și conținut generat de utilizatori, cum ar fi recenzii și postări pe social media, pentru a crește brand awareness-ul, dar și pentru a crea o comunitate mai puternică. 

Urmărește-ți succesul

17. Identifică un buget potrivit pentru campaniile de marketing și măsoară eficacitatea acestora. Cheltuielile tipice de marketing reprezintă 1-4% din venituri. 

18. Determină o serie de indicatori cheie de performanță (KPI) și analizează-i în mod constant.

19. Gestionează și măsoară eficiența optimizării pentru motoarele de căutare (SEO) a website-ului și a campaniilor de marketing.

Gestionează baza de date și inițiativele de marketing

20. Construiește o baza de date cu clienți detaliată. Coordonează toate campaniile de marketing, precum și site-ul clubului pentru a ghida clienți potențiali direct către baza de date.

21. Verifică și curăță în mod constant baza de date cu adrese de e-mail.

22. Oferă ceva gratuit precum un abonament de test sau o ședință de evaluare, pentru a încuraja potențialii clienți să-ți lase datele personale.

Asigură-te că respecți legea

23. Respectă toate legile locale, naționale și regionale (de exemplu, GDPR). Apelează la un consilier juridic pentru a te consilia și pentru a menține conformitatea cu toate legile aplicabile privind protecția datelor.

24. Obține permisiunea explicită de a suna, trimite prin e-mail și mesaje SMS/text clienților tăi, acolo unde este cazul.

25. Utilizează un serviciu de trimitere de e-mailuri care elimină automat dezabonările din baza ta de date.

Articole recente