Vânzarea a cât mai multe abonamente crucială pentru dezvoltarea afacerii tale. IHRSA ne propune 18 sfaturi care te vor ajuta să dezvolți un proces de vânzări excelent.
Pentru a-ți dezvolta clubul de fitness, trebuie să mărești numărul membrilor activi și volumul de vânzări. Vânzările sunt obiectivul cel mai important al afacerii tale, dar nu și cel mai simplu de realizat.
Vânzarea de abonamente la sala de fitness este o artă și o știință. Un sistem de vânzări bun include reprezentanți de vânzări prietenoși și bine antrenați, cu un plan detaliat și flexibil pentru fiecare interacțiune cu un client și va incorpora tehnologia, marketing-ul bun și comunicarea cu clienții.
Iată 18 sfaturi, grupate pe categorii, care te vor ajuta să-și îmbunătățești procesul de vânzare. Aceste sfaturi au fost concepute de către IHRSA împreună cu Justin Tamsett, director Active Management.
Folosește tehnologia pentru a-ți susține procesul de vânzări
1. alege un sistem de management al clienților care se potrivește afacerii tale, în funcție de mărime, tip, complexitate și acces la internet a staff-ului tău.
2. Ia în considerare un soft CRM care se integrează cu website-ul tău și platforma de vânzări, pentru a automatiza procesul de vânzări și de a salva informații cheie despre fiecare potențial client.
3. Publică în mod transparent opțiunile de preț pe website-ul tău și, acolo unde este posibil, permite clienților să cumpere online.
4. Consideră automatizarea unor părți din procesul tău de vânzări, cu ajutorul unui asistent virtual, un chat virtual sau alte produse AI.
Arată-le membrilor cum îi poți ajuta
5. Pune la punct un program de onboarding pentru toți clienții, prin care să le arăți fiecare aspect al clubului tău, toate serviciile, produsele și tehnologie. Află informații detaliate despre obiectivele fitness ale clienților tăi și fă un follow-up periodic.
6. Arată fiecărui potențial client cum îl poate ajuta sala ta de fitness și serviciile pe care le oferi, pentru a ajunge la rezultatele pe care le dorește.
7. Vânzarea înseamnă oferirea de soluții care satisfac nevoile unui potențial client.
8. Creează oportunități pentru un potențial client să discute cu un angajat și să-i pună întrebări, înainte de a cumpăra ceva.
Dezvoltă-ți procesul de vânzări
9. Creează pas cu pas un proces de vânzare prin care să convertești lead-uri în clienți. Asta se poate întâmpla online sau printr-un dialog între potențialul client și reprezentantul de vânzări.
10. Creează o serie de întrebări pe care vrei să le pui fiecărui potențial client, apoi pregătește alte trei-cinci întrebări adiționale la fiecare întrebare inițială, pentru a afla mai multe detalii.
11. Vânzarea este o conversație, nu o integrare. Fii atent la ce spune potențialul client și câștigă-i încrederea.
12. Prima dată fă-ți un prieten, și apoi fă o vânzare. Arată interes real și creează o legătură adevărată cu fiecare potențial client. Evită să faci presupuneri și ia notițe detaliate despre orice împărtășește cu tine potențialul client.
13. Nu vrei ca membrul să spună ”Ai dreptate”. Vrei să-ți spună ”Așa e!”.
14. Personalizează toate comunicările cu fiecare individ și evită emailurile automate generice. Inserează-ți personalitatea și identitatea brandului în fiecare mesaj.
15. Mulți potențiali clienți nu sunt pregătiți să cumpere de la prime interacțiune. Contactează-i ulterior de încă cinci sau șase ori, pentru a mări șansele de conversie. Rămâi în contact constant cu ei și continuă să construiești o relație.
Educă-ți angajații și gestionează-ți procesul de vânzări
16. Oferă training pe vânzări în mod consistent și regulat, tuturor angajaților, întregul an. Gestionează procesul de vânzări, impune obiective zilnice, check-in-uri, feedback în timp real și comunică așteptările tale.
17. Fă calculul! Care sunt obiectivele pe vânzări? Care este rata de conversie și de câte lead-uri ai nevoie în fiecare săptămână pentru a-ți atinge obiectivul? Ce acțiuni și obiceiuri sunt necesare pentru a-ți atinge rezultatele dorite?
18. Învață-ți toți angajații despre limbajul nonverbal potrivit atunci când interacționează cu un potențial client sau membru. Contactul vizual și zâmbetul sunt esențiale în orice conexiune. Demonstrează-ți zâmbetul și atunci când vorbești la telefon, folosind o voce pozitivă și energică.